Zasady Pozycjonowania Stron Internetowych

Zasady Pozycjonowania Stron Internetowych

SoftwareStudio > Usługi programisty > Zasady pozycjonowania stron internetowych

Zasady Pozycjonowania Stron Internetowych


Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization - SEO; zwana także pozycjonowaniem, ang. Web Positioning) - działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Zasady pozycjonowania stron internetowych

Udziały rynku optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych są różne w zależności od rynku i także jego konkurencyjności. W 2003 roku Danny Sullivan ustalił, że Google realizuje ok 75% wszystkich wyszukiwań. Na rynkach poza USA udział Google jest często większy i w 2007 roku Google było dominującą wyszukiwarką na świecie. W 2006 roku Google obejmowało 40% rynku w USA, ale miało ok. 85-90% udziałów w Niemczech. Podczas gdy w tym samym czasie w USA istniały ponad setki firm przeprowadzających optymalizację dla wyszukiwarek internetowych, w Niemczech było zaledwie pięć. W Rosji sytuacja jest odwrotna. Lokalna wyszukiwarka Yandex kontroluje 50% płatnych reklam z dochodu państwa, podczas gdy Google ma mniej niż 9% udziału. W Chinach, Baidu w dalszym ciągu prowadzi w udziałach na rynku, choć w 2007 Google także uzyskało tu udziały. Pomyślna optymalizacja dla wyszukiwarek dla rynków międzynarodowych może wymagać zawodowego tłumaczenia stron internetowych, rejestracji nazwy domeny z grupy domen wysokiej jakości na rynku docelowym i hosting, który zapewnia lokalny adres IP. W przeciwnym wypadku fundamentalne elementy optymalizacji dla wyszukiwarek są w istocie te same i niezależne od języka.

Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania.

<strong>Wskazówki dla webmasterówstrong>

Stosując się do poniższych wskazówek, ułatwisz wyszukiwarce Google znalezienie i zindeksowanie witryny oraz określenie jej rankingu. Nawet jeśli postanowisz nie stosować się do tych sugestii, radzimy dokładnie zapoznać się z punktem ,,Wskazówki jakościowe". Opisano w nim pewne niedozwolone działania, które mogą prowadzić do całkowitego usunięcia witryny z indeksu w serwisie Google lub do innych konsekwencji. Witryna objęta sankcjami może nie być już wymieniana na liście wyników wyszukiwania na stronie Google.pl ani w żadnej witrynie partnerskiej Google

;

<



Czytaj też:


Wskazówki dotyczące jakości - szczegółowe zasady

Unikaj >ukrytego tekstu i ukrytych linków. Nie stosuj technik, takich jak maskowanie (ang. cloaking) lub podstępne przekierowania. Nie wysyłaj do Google automatycznych zapytań. Nie zamieszczaj na stronach słów kluczowych niezwiązanych z treścią. Nie twórz wielu stron, poddomen lub domen powielających tę samą treść. Nie twórz stron, które działają destrukcyjnie, np. wyłudzają dane, instalują wirusy, konie trojańskie i inne szkodliwe oprogramowanie. Unikaj stron przejściowych (ang. doorway) tworzonych wyłącznie dla wyszukiwarek oraz wszelkich programów stowarzyszeniowych generujących jedynie pliki cookie, a nie oryginalną treść. Jeśli Twoja witryna uczestniczy w programie stowarzyszeniowym, musi zawierać również przydatne treści. Daj użytkownikom dobry powód do odwiedzęnia Twojej witryny: unikatową i użyteczną treść.


Linki do pozycjonowanych stron

Kontrowersje w pozycjonowaniu stron wynikają ze sposobów zdobywania linków prowadzących do stron - IBL oraz z nieetycznych technik stosowanych w pozycjonowaniu. Działania niezgodne z zaleceniami dla webmasterów przyjęło się nazywać spamem w wyszukiwarkach. Spam w wyszukiwarkach jest traktowany podobnie jak spam pocztowy, czyli elektroniczne wiadomości masowo rozsyłane do osób, które ich nie oczekują. W wyszukiwarkach stworzono specjalne strony na których można zgłaszać strony, które stosują nieetyczne metody pozycjonowania.


Producent aplikacji Internetowych

Co roku zwiększa się zainteresowanie przedsiębiorców oprogramowaniem działającym w chmurze. Z aplikacji webowych korzysta ponad 60% firm z sektora MSP, a około 20% to klienci korporacyjni. Małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których nowoczesna technologia staje się koniecznością działań i walki z konkurencją o wymagającego klienta. Zwiększające się wydatki na IT to szansa dla producentów aplikacji Internetowych do systematycznego powiększania swojego udziału w rynku, czego efektem są wynagrodzenia dla programistów aplikacji webowych. SoftwareStudio zdecydowanie co rocznie zwiększa wynagrodzenia programistów systemów Internetowych. Z finansowego punktu widzenia dla przedsiębiorcy jest korzystne używanie licencji miesięcznych lub rocznych, dających dostęp do wybranych aplikacji i funkcjonalności. W ten sposób ograniczane są koszty utrzymania działów IT, serwerowni itp.